The Carpenters - Yesterday Once More 往日重現 中英文歌詞翻譯

    


在海灘上,我們席地而坐。

海平綫竪起成了通往天際的火柱,割劃開粼粼波光及逐漸灰暗的天空。

挖耳屎,與海灘最不搭調的活動。

耳耙子從沙堆中挖起,耳垢也在沙灘上挖起。

妳不會緊張嗎?

不會。我只覺得很失望,還以爲會很舒服。

再讓我練練。

儀式結束後游客都已散去,遠方漁船如螢火蟲般閃爍。



The Carpenters - Yesterday Once More  往日重現 中英文歌詞翻譯



When I was young I'd listen to the radio
當我年輕時我聽著收音機

Waitin' for my favorite songs
等著我最愛的歌曲

When they played I'd sing along, it made me smile
當他們播放時我就笑著隨之歌唱

Those were such happy times and not so long ago
那不久前的美好時光

How I wondered where they'd gone
去哪裏了呢

But they're back again just like a long lost friend
但他們就像遠走的朋友回來了

All the songs I loved so well
那些我十分喜愛的歌曲

Every sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o, still shines
每個旋律都依然動聼

Every shing-a-ling-a-ling, that they're startin' to sing's, so fine
每個音符都依然美好

When they get to the part
當他們唱到

Where he's breakin' her heart
他傷了她心的時候

It can really make me cry, just like before
依然使我難過地哭了 就如往常一樣

It's yesterday once more
就像往日重現

Lookin' back on how it was in years gone by
回頭看看這些年發生的事

And the good times that I had
還有那些美好的時光

Makes today seem rather sad, so much has changed.
使得現在看來多麽難過 人事已非

It was songs of love that I would sing to then
那些我隨之歌唱的愛曲

And I'd memorize each word
我每個字都記得

Those old melodies still sound so good to me
那些古老的旋律仍然感動我

As they melt the years away
它們融化了歲月

Every sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o, still shines
每個旋律都依然動聼

Every shing-a-ling-a-ling, that they're startin' to sing's so fine
每個音符都依然美好

All my best memories come back clearly to me
那些最好的回憶都歷歷在目

Some can even make me cry, just like before
甚至使我哭泣 像往常一樣

It's yesterday once more
如往日重現








留言

熱門文章